Przejdź do głównej zawartości

Posty

Polecane

Edukacyjne eksperymenty – jak aktywizować uczniów do nauki?

Ostatnio zostałam zaproszona na obserwację lekcji języka niemieckiego w jednej z płockich szkół podstawowych. Początkujący nauczyciel, trochę zestresowany, ale bardzo zaangażowany w swoją pracę zaprezentował podczas lekcji metodę, której szczerze mówiąc, wcześniej nie znałam. Metoda o nazwie „edukatorium” to metoda projektowa, która kładzie nacisk na dużą autonomię i samodzielność ucznia. Nauczyciel planuje realizację pewnej parti materiału na kilka jednostek lekcyjnych. Na pierwszych zajęciach z danego tematu uczniowie otrzymują od nauczyciela szczegółową instrukcję (stworzoną właśnie przez nauczyciela), zawierającą cele, zasoby, wykaz treści (zarówno leksykalne jak i gramatyczne) oraz sposoby realizacji oraz utrwalenia i zapamiętania tych treści. Nauczyciel omawia z uczniami instrukcję oraz rozdaje uczniom ćwiczenia, które zostaną zrealizowane podczas trwania całego miniprojektu. To uczeń decyduje, w jakiej kolejności i w jakim tempie będzie wykonywał ćwiczenia. Nauczyciel pełni tu r

Najnowsze posty

Eksploracja sztucznej inteligencji w nauce języków

Magiczna moc słów, czyli jak Baśnie Braci Grimm można wykorzystać podczas nauczania języka niemieckiego

Odyseja literacko - językowa, czyli podróż do Biblioteki Austriackiej w Opolu

WOMEN’S PRIZE FOR FICTION

MAZOWIECKIE KONSULTACJE ZAŁOŻEŃ POLITYKI CYFROWEJ TRANSFORMACJI EDUKACJI W PŁOCKIM MSCDN

Różnorodność językowa Szwajcarii: wpływy niemieckie, francuskie i włoskie

SAINT VALENTINE’S DAY – PROPOZYCJA AKTYWNOŚCI

Wrażenia pokonferencyjne

AKTUALNA OFERTA MSCDN DLA NAUCZYCIELI JĘZYKÓW OBCYCH

Der Valentinstag - święto zakochanych